Feneroin Konu tarihi: 7 Ağustos 2021 Paylaş Konu tarihi: 7 Ağustos 2021 Araç içinde buğu oluşumunun nedenleri arasında en öncelikli olanı aracın devamlı kapalı camlı ve iç dolaşımın açık halde kullanılmasıdır. Ayrıca polen filtresi ve aktif karbon filtresinin kirli ve tıkalı olması da buğu oluşumunu arttırır. iç dolaşımın esas amacı araçla çok tozlu veya kokulu (örneğin kamyon arkası, yangın bölgesi vs.) bir bölgeden geçerken dışarıdan girecek olan havayı durdurmak ve içerideki havayı kullanmaktır. uzun süre iç dolaşımda kalması durumunda yazın da kışın da araç içinde buğu oluşumuna sebebiyet vermesinin yanında (aynı havanın dolaşması havadaki nem oranını yükseltir, sonuçta insanlar nefes verirken karbondioksit üretmenin yanında nem de oluştururlar, bu sıcak ve nemli hava soğuk camlarda yoğunlaşır, buna da buğu denir), araç içi karbondioksit seviyesini artırarak uyku getirebilir ve sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir. Bu nedenle dijital sistem kullanan başta premium markalar olmak üzere birçok araç bu sistemin belirli bir süre sonunda otomatik olarak devredışı kalmasını sağlar. Ama manuel kullanılan sistemlerde kendiliğinden devre dışı kalmayacağından, araç içinde devamlı bir buğulanma ve pis koku oluşur. Özellikle dolmuş ve minibüsçüler bu sistemi düzgün kullanmadıklarından araç içinde devamlı ön camı elleriyle silerler sonra da klima bozuk diye şikayet ederler. Kışın özellikle yağışlı havalarda otobüslerde de bu sistem efektif kullanılmadığından aracın camları buğulanır ve dışarısı da görülmez. Kışın buğulanan camlardaki buğuyu çözmenin en güzel yolu, iç sirkülasyona almadan klimayı çalıştırmaktır çünkü klimanın nem alma özelliği vardır. Yazın sıcak havada bir aracı soğutmanın en hızlı yolu ise, camları birkaç santimetre araladıktan sonra klimayı en son hıza ve dereceye getirip iç sirkülasyona almaktır. Daha sonra araç yeterince soğuduktan sonra camlar ve iç sirkülasyon kapatılır. Eğer sıcaklık aracın klimasının soğutabileceğinden fazla ise aralıklı olarak iç dolaşıma almak aracın çabuk soğumasını sağlayacaktır Alıntı Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Sohbete katıl
Şimdi mesajını gönderebilir ve daha sonra kayıt olabilirsin. Bir hesabın varsa, hesabınla göndermek için şimdi oturum aç.