Feneroin Konu tarihi: 26 Haziran 2021 Paylaş Konu tarihi: 26 Haziran 2021 Son dakika haberine göre Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Kanal İstanbul'a, İstanbul'un geleceğini kurtarma projesi olarak bakıyoruz" açıklamasını yaparken projenin maliyetinin 15 milyar dolar olduğunu ve 6 yılda bitirileceğini belirtti. Öte yandan muhalefetin Kanal İstanbul ile ilgili "Parasını vermeyeceğiz" ifadesine yanıt veren Cumhurbaşkanı Erdoğan "Söke söke sizden bu paraları uluslararası tahkim yoluyla alırlar" diye konuştu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü Temel Atma Töreni'nde konuştu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kanal İstanbul'a, İstanbul'un geleceğini kurtarma projesi olarak baktıklarını belirtti. Öte yandan Cumhurbaşkanı Erdoğan, muhalefetin Kanal İstanbul ile ilgili "Parasını vermeyeceğiz" ifadesiyle ilgili olarak "Söke söke sizden bu paraları uluslararası tahkim yoluyla alırlar" açıklamasını yaptı. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamasından satır başları: Bugün Türkiye'nin kalkınma tarihinde yeni bir sayfa açıyoruz. Bugün Kanal İstanbul projesinin ilk köprüsünün temelini atıyoruz. Kanal İstanbul projesini bundan 11 yıl önce milletimizle paylaşmıştık. Karşılaşılan iç ve dış badirelerle bu proje biraz gecikti. Boğaz'da hem kuzey hem güney hem doğu-batı istikametinde çok yoğun bir gemi trafiği yaşanıyor. Aynı dönemde (1930'lar ve günümüz) gemilerin uzunlukları 50 metreden 350 metreye kadar da yükseldi. Gemilerin karaya çarpması halinde hem kültürel miras zarar görüyor hem ciddi yıkım ve yangınlarla karşılaşabiliyoruz. Yaşı ilerlemiş İstanbulluların hafızalarında Boğaz'da haftalarca yanan petrol gemilerinin görüntüleri vardır. Z Kuşağı, tüm bu gençlere sesleniyorum. Tüm bu olanlar bitenler, 19-20 yıldır bu ülkede iktidarda olan bizler, neleri gerçekleştirdik, hangi adımları attık, bunları bilmeniz gerekiyor. "KANAL İSTANBUL'A, İSTANBUL'UN GELECEĞİNİ KURTARMA PROJESİ OLARAK BAKIYORUZ" Yapılan projeksiyonlar 2050 yılında gemi sayısının 78 bini bulacağını gösteriyor. Yapılan hesaplamalara göre, İstanbul Boğazı'nın güvenli gemi geçiş kapasitesi 25 bindir. İstanbul Boğazı alarm zilleri vermeye başlayalı çok oldu. Müsilajla ilgili Marmara bakın ne durumda? Nedir bu durum diye hep yandık diyoruz. Gemi geçişlerine Boğaz'ı kapatamayacağımıza göre, yeni kanal inşası düşüncesini gündeme getirdik. Kanal İstanbul'a, İstanbul'un geleceğini kurtarma projesi olarak bakıyoruz. Amacımız, İstanbul Boğazı ve çevresindeki vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini sağlamaktır. Proje kapsamında yer alan 500 bin kişi kapasiteli yerleşim alanları, depreme hazırlık için alternatif yerleşim alanları oluşturulması konusundaki eksiğimizi de kapatacaktır. Bu pek çok faydayı aynı anda sağlayacak bereketli bir projedir. "KİME SORULMASI GEREKİYORSA ONLARA SORULMUŞ VE YOLA BÖYLE ÇIKILMIŞTIR" Birileri kendi yetki alanlarında olmayan hususlarla ilgili 'bize sorulmadı' diye sızlanıyorsa da, projenin her aşaması hukuka ve bilime uygun yürütüldü ve tamamlandı. Soruyorum; unutmayın, kime sorulması gerekiyorsa onlara sorulmuş ve yola böyle çıkılmıştır. Siz zaten bu ülkede bugüne kadar dikili bir ağacınız yok. Bu ülkede, sizler şu ana kadar Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü yaptık, aynen bugün Kanal İstanbul için nasıl çıldırıyorsanız, orada da öyle çıldırdınız. Marmaray'da aynı şekilde önümüzü kesmeye çalıştınız. Çılgınlar gibi. Yaptık. Avrasya Tüneli'ni yaptık, onun da önünüz kesmek istediniz. Osmangazi'yi yaptık, İstanbul-İzmir yolunu yaptık, onun da önünü kesmek istediniz. Biz sizi dinlemiş olsaydık, bunların hiçbiri yapılamayacaktı. Birinci köprüyü yaptık, bizden önceki büyüklerimiz, onların da önünü kesmek istediniz. Sizi dinlemiş olsalardı bugün ne 15 Temmuz Şehitler Köprüsü olacaktı ne Fatih Sultan Mehmet Köprüsü olacaktı. Modelleme çalışmalarında 35 ayrı ülkeden 3500 kişi görev aldı Bay Kemal. Biz neyi, nerede, kiminle yapacağımızı çok iyi biliriz. Bu, bir çeşme musluk takma töreni değil. KANAL İSTANBUL PROJESİ'NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ Dünyada örnek kanallardan birisinin bugün temelini atıyoruz. Gemi boyutları ve trafik kapasitesi, Boğaz'daki trafiğin yüzde 99'unu karşılayacak şekilde tespit edildi. Kanalın uzunluğu 45 kilometre. Taban genişliği minimum 275 metre. Derinliği 21 metre olarak belirlendi. 350 metre uzunluğa kadar olan konteyner gemileri bu kanaldan geçebilecek. Bunları İstanbul'dan kazasız belasız geçirmek öyle kolay iş değil. Toplamda 6 köprü inşa edilecek. Birisinin temelini bugün atıyoruz. 25 altyapı tesisinin tamamının da kanal geçiş projeleri, kanal kazısı başlamadan önce tamamlanacak şekilde hazırlandı. Karadeniz çıkışının hemen sağında konteyner limanı ve lojistik merkezi. Ülkemizin dış ticaretine bu da bir soluk getirecek. 500 bin nüfuslu yerleşim alanlarının da İstanbul'un merkezindeki baskıyı ortadan kaldıracağına inanıyoruz. Belki de dünyanın en çevreci projesi olarak Kanal İstanbul hayata geçirilecektir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı dediğimiz zaman bir duracaksın. ÇED raporlarını rahatlıkla verir, verebilir bakanlık, bunu da öğreneceksiniz. "KANAL İSTANBUL, 15 MİLYAR DOLARLIK MALİYETLE 6 YIL İÇİNDE TAMAMLANACAK" Kanal İsanbul'u yaklaşık 15 milyar dolarlık maliyetle, 6 yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Geçişlerden sağlanacak gelir ve diğer kazançlarla kendi kendini finanse edebilecektir. "SÖKE SÖKE SİZDEN BU PARALARI ULUSLARARASI TAHKİM YOLUYLA ALIRLAR" Yatırımcıları tehdit ediyorlar. "Geldiğimizde bilesiniz ki ödeme yapmayacağız, elinizden alacağız" diyorlar. Bankaları, projeye ilgi duyan ülkeleri tehdit ediyorlar. Söke söke sizden bu paraları uluslararası tahkim yoluyla alırlar. Bunları da öğren. Bunları bilmeden de bir yere varamazsın. Biz ülkemize eser kazandırma mücadelemizi sonuna kadar sürdüreceğiz Alıntı Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Sohbete katıl
Şimdi mesajını gönderebilir ve daha sonra kayıt olabilirsin. Bir hesabın varsa, hesabınla göndermek için şimdi oturum aç.