Jump to content

Almanya, WhatsApp'a "Kullanıcılarının verilerini toplamayı durdurma" talimatı verdi


Feneroin

Recommended Posts

WhatsApp, kullanıcılar yeni şartları kabul edene kadar uygulamanın özelliklerini yavaş yavaş durduracak.  Fakat Facebook, Alman otoriteler tarafından son zamanlarda bir hayli inceleniyor.

gsmarena_000.jpg

Hamburg Veri Koruma ve Bilgi Özgürlüğü Komiseri Johannes Caspar tarafından yazılan yeni bir sürümde, WhatsApp’ın güncellenmiş gizlilik politikasında bulunan sorunları ana hatlarıyla açıklıyor.  Caspar, sorunların müşteriler, kullanıcılar veya çalışanlar hakkında veri tutan tüm şirketler için belirlenen GDPR düzenlemelerine göre yasal olmadığını iddia ediyor.  Aşağıdakiler sürümden bir alıntıdır (Almanca'dan çevrilmiştir):

"Veri aktarımına ilişkin hükümler, veri koruma beyanının farklı seviyelerine dağılmıştır, net değildir. Avrupa ve uluslararası versiyonları arasında ayrım yapmak zordur.  Ayrıca içerikleri yanıltıcıdır ve önemli çelişkiler vardır.  Daha detaylı bir analizden sonra bile rızanın kullanıcılar için ne gibi sonuçlar doğuracağı görülemez.  Ayrıca, WhatsApp, hizmetin işlevlerinin sürekli kullanımı için bir koşul olarak yeni hükümlere rıza gösterilmesini gerektirdiğinden, rıza gönüllü olarak verilmemektedir."

Caspar, Facebook'un veri toplamaya devam etmesini engelleyen üç aylık bir acil durum yasağı yayınladı ve AB veri düzenleyicilerinden oluşan bir panelden Almanya'nın Avrupa Birliği'ndeki eylemlerini takip etmesini istedi.

Facebook, Caspar'ın Bloomberg'e yönelik iddialarını reddediyor ve yeni politikanın yayılmasını engellemeyeceğini söylüyor.  Ayrıca, güncellemenin ne yapmak istediğine ilişkin "temel bir yanlış anlaşılmaya dayalı" Alman düzenleyicilerin yanıtını da istiyor.

Yeni politikanın ilk kullanıma sunulmasından bu yana, diğer mesajlaşma uygulamalarına yönelik talepte bir artış oldu.  Hem Telegram hem de Signal, o zamandan beri yeni kullanıcıların büyük ölçüde benimsendiğini gördü.  Facebook, yeni politika değişiklikleri nedeniyle geniş çapta eleştirildi ve markalar arasındaki çapraz bilgi akışı, Facebook'un 2014'te mesajlaşma uygulamasını satın almasından bu yana kaçınılmaz hale geldi.

 

 

Kaynak: DatenSchutz-Hamburg

Link to comment
Share on other sites

  • Yanıtlar 0
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuya en fazla mesaj yazanlar

Popüler olduğu gün

Konuya en fazla mesaj yazanlar

Popüler olduğu gün

Sohbete katıl

Şimdi mesajını gönderebilir ve daha sonra kayıt olabilirsin. Bir hesabın varsa, hesabınla göndermek için şimdi oturum aç.

Misafir
Bu konuya yanıt ver...

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Önemli bilgi

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Gizlilik poliçesini inceleyebilirsiniz.