Jump to content

Recommended Posts

Çörek otunun Ölümden başka her derde deva olduğunu muhakkak duymuşsunuzdur. Şifası saymakla bitmeyen bu bitki Peygamber Efendimiz tarafından da bizlere önerilmiş ve mucizevi faydalarından yararlanmamız istenmiştir.

%C3%A7%C3%B6rekotu.jpg

Çörek otu, herkesin bildiği üzere ölümden başka her derde deva.  Çörek otunun kendisi ne kadar yararlıysa bir o kadar da çörek otunun yağının da vücuda faydası vardır. Alzheimer rahatsızlığından romatizmal hastalıklara kadar her şey için fayda verici doğal bir ilaçtır. Zayıflamaya yardımcı olduğundan diyet yapanlar da sıklıkla kullanır. Çörek otu genelde hamur işlerinde kullanılmakla birlikte salatalarda da kullanılır.

%C3%A7%C3%B6rekotuu-300x197.jpg

Çörek Otunun Faydaları :

  • Öksürüğe iyi gelir.
  • Hazmı kolaylaştırır.
  • İdrar söktürücüdür.
  • Grip tedavisinde kullanılabilir.
  • Baş ağrısını hafifletir.
  • Romatizmal hastalıklara iyi gelir.
  • Adet rahatsızlıklarını hafifletici etkisi vardır.
  • Yaraların çabuk iyileşmesini ve hücrelerin yenilenmesini hızlandırır.
  • Çörek otu ekstresi opioid bağımlılığı ile ilgili semptomları azaltır.
  • Çörek otu özü, boğaz ağrısı ve şişmiş bademciklere iyi gelir.
  • Kanı sulandırır.
  • Kalp enfarktisü riskini azaltır.
  • Hücrelerin yenilenmesini hızlandırır.
  • İltihap giderici ve idrar söktürücüdür.
  • Cilt hastalıklarını tedavi edici özelliği vardır.
  • Antioksidan özelliğe sahiptir.
  • Zayıflamaya yardımcı olur.
  • Mikrop ve virüslere karşı koruyucudur.
  • Depresyon ve panik atak hastalığını tedavi edicidir.
  • Zindelik verildiği ve yorgunluğu alması ile bilinmektedir.
  • Cinsel sorunları olan erkeklerde, Cinsel sorunları en aza indirger.

%C3%A7%C3%B6rek-otu-300x194.jpg

Çörek Otu Nasıl Kullanılır :

Uzmanlar, çörek otunun öğütülmüş halde alınmamasını tavsiye ediyor.Çünkü öğütülme işlemi esnasında çörek otunun içerisinde bulunan faydalı yağlar uçar.Bu nedenle de çörek otunu tohum halinde almak daha doğrudur.

%C3%A7%C3%B6rek-otu2.jpg

Link to post
Share on other sites

Sohbete katıl

Şimdi mesajını gönderebilir ve daha sonra kayıt olabilirsin. Bir hesabın varsa, hesabınla göndermek için şimdi oturum aç.

Misafir
Bu konuya yanıt ver...

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Benzer içerik

    • Yazan: Ulak
      Susamın sağlığa faydaları saymakla bitmiyor. İçerdiği besin öğeleriyle hipertansiyondan, kemik sağlığına kadar birçok faydası bulunan susam hakkında bilmeniz gerekenleri Diyetisyen Serkan Sıtkı Şahin yazdı.
      Susam tohumları, ‘Susamum indicum’ bitkisinin kabuğunda yetişen minik, yağ bakımından zengin tohumlardır.
      Tohumlar altın-kahverengi bir renktedir. Kabuklu tohumlar kirli beyaz renktedir ancak kavrulduğunda kahverengiye döner. Susam tohumlarının sağlık açısından birçok yararı vardır ve binlerce yıldır kullanılmaktadır. Kalp hastalığına, diyabete ve artrite karşı koruyabilirler.
      İşte susamın sağlık yararları.

      Lif Kaynağı
      Üç çorba kaşığı (30 gram) susam 3,5 gram lif sağlar. Bu miktar günlük alınması gereken lif miktarının %12’sini karşılar. Düzenli olarak susam tüketilmesi lif alımınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Lif, sindirim sağlığını açısından önemlidir. Ek olarak, son çalışmalar, diyet lifinin kalp hastalığı, bazı kanserler, obezite ve tip 2 diyabet riskini azaltmada rol oynayabileceğini göstermektedir.
       
      Bitkisel Protein Kaynağı
      3 yemek kaşığı (30 gram) susam yaklaşık 5 gram protein içerir. Protein kalitesini en üst düzeye çıkarmak için, kabuklu, kavrulmuş susam tohumlarını tercih edebilirsiniz.
      Protein sağlığınız için önemlidir, çünkü kaslardan hormonlara kadar her şeyde rol alır. Susam tohumları metionin ve sistein bakımından yüksektir. Bunlar baklagillerin büyük miktarlarda sağlamadığı iki amino asit türüdür. Susam tohumları, hayvansal ürünlerde daha çok bulunan esansiyel bir amino asit olan lizin bakımından düşüktür. Vejeteryanlar ve veganlar yüksek lisinli bitki proteinleri (özellikle barbunya ve nohut gibi baklagiller) tüketerek bu durumu telafi edebilirler.
       
      B Vitaminleri Kaynağı
      Susam tohumları, bazı B vitaminlerinin iyi bir kaynağıdır. Üç yemek kaşığı (30 gram) susam tohumu; günlük alınması önerilen Tiamin (B1)’in %17’sini, Niasin (B3)’in %11’ini ve B6 Vitamininin %5’ini karşılayabilir. B vitaminleri, sağlıklı hücre fonksiyonu ve metabolizması dahil olmak üzere birçok vücut süreci için gereklidir.
       
      Tansiyon Dostu
      Yüksek tansiyon (hipertansiyon) , kalp hastalığı için önemli bir risk faktörüdür. Susam tohumları magnezyum bakımından yüksektir ve bu da kan basıncının düşmesine yardımcı olabilir. Ek olarak, susamdaki liganlar, E vitamini ve diğer antioksidanlar, atardamarlarınızdaki plak birikimini önlemeye yardımcı olabilir ve potansiyel olarak sağlıklı tansiyon seviyelerini koruyabilir.
       
      Kan Hücresi Üretimi
      Kırmızı kan hücreleri üretebilmek için, vücudunuzun susam tohumlarında bulunanlar da dahil olmak üzere birçok besine ihtiyacı var. Üç yemek kaşığı (30 gram) susam tohumu; kırmızı kan hücreleri üretiminde önemli rolü olan demirin günlük alınması gereken miktarının %24’ünü, bakırın %130’unu ve B6 Vitamininin %5’ini karşılar. Bakır ve B6 Vitamini, hemoglobin yapımına yardımcı olur.
       
      Kemik Sağlığı
      Susam tohumlarının, manganez, magnezyum, çinko ve kalsiyum içeriği yüksektir. Susam tohumları özellikle kalsiyum da dahil olmak üzere kemik sağlığı için hayati önem taşıyan besinler açısından zengindir. 3 yemek kaşığı (30 gram) susam, günlük alınması gereken kalsiyum miktarının yaklaşık %20’sini karşılayabilir.
       
      Kolesterolü Düşürebilir
      Bazı araştırmalar düzenli olarak susam tüketmenin, yüksek kolesterol ve trigliseritleri azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermiştir. Susam tohumları %15 doymuş yağ, %41 çoklu doymamış yağ ve %39 tekli doymamış yağdan oluşur. Araştırmalar, doymuş yağa göre daha fazla çoklu doymamış ve tekli doymamış yağ yemenin kolesterolünüzü düşürmeye ve kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir.
      Dahası, susam tohumları iki tür bitki bileşiği içerir; ‘liganlar’ ve ‘fitosteroller’. Bu bileşiklerin kolesterol düşürücü etkileri vardır. Susam tohumları, yüksek trigliserit ve ‘kötü’ kolesterol LDL düzeyleri dahil olmak üzere kalp hastalığı risk faktörlerini azaltmaya yardımcı olabilir.
       
      Menopoz Sırasında Hormon Dengesine Yardım Edilebilir
      Susam tohumları, östrojen hormonuna benzer bitki bileşikleri içerir. Bu nedenle, menopoz sırasında östrojen seviyeleri düştüğünde susam tohumları kadınlar için faydalı olabilir. Sıcak basmaları ve diğer düşük östrojen semptomlarını önlemeye yardımcı olabilir. Bu bileşikler menopoz sırasında meme kanseri gibi bazı hastalık risklerini azaltabilir.
       
      Antioksidanlar Açısından Zengin
      Çalışmalar, susam tüketmenin, kanınızdaki toplam antioksidan aktivite miktarını artırabileceğini göstermektedir. Susam tohumlarındaki liganlar antioksidanlar olarak işlev görür, bu da hücrelerinize zarar verebilecek ve birçok kronik hastalık riskini artırabilecek kimyasal bir reaksiyon olan oksidatif stresle mücadeleye yardımcı olur.
      Ek olarak susam tohumları, kalp hastalıklarına karşı özellikle koruyucu olabilecek bir antioksidan olan gama tokoferol adı verilen bir E vitamini formunu içerir.
       
      Diz Ağrılarını Yatıştırır
      Osteoartrit, eklem ağrısının en yaygın nedenidir ve sıklıkla dizleri etkiler. Eklem iltihabını oluşturan kıkırdakta iltihaplanma ve oksidatif hasar da dahil olmak üzere birçok faktör artritte rol oynayabilir. Susam tohumlarının içerdiği bir bileşik olan Sesamin, kıkırdaklarınızı koruyabilecek iltihaplanma karşıtı ve antioksidan etkilere sahiptir.
       
      İltihaplanmayı Azaltabilir
      Susam tohumları iltihapla savaşabilir. Uzun süreli, düşük seviyeli iltihaplanmalar, obezite, kanser, kalp ve böbrek hastalıkları gibi birçok kronik durumda rol oynayabilir. Böbrek hastalığı olan kişilerin, 3 ay boyunca günlük 18 gram keten tohumu ve 6 gram susam ve kabak çekirdeği karışımı yediği bir çalışmada, iltihaplanma belirtilerinin % 51‒79 düştüğü görülmüştür. Bununla birlikte, bu çalışma bir tohum karışımını test ettiğinden, sadece susam tohumlarının anti-iltihap etkisi tam olarak bilinmemektedir.
       
      Kan Şekeri Kontrolü
      Susam tohumlarının içeriği karbonhidrat bakımından düşük, protein ve sağlıklı yağlar bakımından yüksektir. Bunlar, kan şekeri kontrolünü sağlayan özelliklerdir. Ek olarak, bu tohumlar sindirim enzimi maltazın etkisini engelleyerek kan şekerini düzenlemeye yardımcı olabilecek bir bileşik olan pinoresinol içerir. Maltoz, bağırsaklarda ekmek ve makarna gibi nişastalı yiyeceklerin sindiriminden de üretilir. Pinoresinol, maltozun sindirimini engellerse, bu daha düşük kan şekeri seviyelerine neden olabilir.
       
      Son Not
      Susam tohumları yağ, protein, B vitaminleri, mineraller, lif, antioksidanlar ve diğer faydalı bitki bileşiklerinin iyi bir kaynağıdır.
      Düzenli olarak bu tohumların önemli kısımlarını tüketmek (sadece bir burger ekmeğine serperek değil) kan şekeri kontrolüne, artrit ağrısına karşı savaşmaya ve kolesterolü düşürmeye yardımcı olabilir.
      Besin alımınızı en üst seviyeye çıkarabilmek için ıslatılmış, kavrulmuş veya filizlenmiş susam tohumları yiyebilirsiniz.
      Dyt. Serkan Sıtkı Şahin
       
       
      Kaynak : kadinvekadin.com
    • Yazan: Ulak
      Ölümden başka her derde deva olan çörek otunun yağının cilde olan faydaları nelerdir?
      Çörek otu, düğün çiçeğigiller familyasından yaklaşık 14 türü kapsayan bir yıllık bitki cinsidir. Ölümde başka her derde deva olarak bilinen mucizevi bitkilerden biridir. Hint ve Arap kültüründe yiyecek ve ilaç olarak her zaman kullanılmış bir bitkidir. Ülkemizde Afyon, Isparta, Burdur ve Konya yörelerinde tarımı yapılır. Peki bu mucizevi Çörek otunun cilde faydası yok mu? Tabi ki var.. Gelin birlikte Çörek otu yağının cilde olan faydalarını öğrenelim…
       
      Çörek Otu Yağının Cilde Faydaları
      İçerisinde A, B ve C vitamini yüksek oranda bulunur. Çörek otu yağının içerisinde cilt rahatsızlıklarına iyi gelen Kalsiyum, Magnezyum, Potasyum ve Çinko gibi mineraller bulunur. Cilt üzerinde yağlı ve ya tıkanmış gözeneklerin açılmasını sağlar. Çörek otu yağı cildi nemlendirir. Cilt üzerinde ki kırışıklıkların giderilmesinde yardımcı olur. Cilt üzerinde görülen sivilcelerin giderilmesi için kullanılır. Çörek otu yağı egzama tedavisinde kullanılır. Sedef hastalığına iyi gelir. 2017 yılında yapılan bir araştırmada çörek otu yağının saç dökülmesinde %76 oranında azalma sağladığını göstermiştir.
×
×
  • Create New...

Önemli bilgi

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Gizlilik poliçesini inceleyebilirsiniz.