Jump to content

Feneroin

Recommended Posts

Yüksek kolesterol sorununu yaşayanların en fazla araştırdığı konuların başında kolesterolü ilaç kullanmadan doğal bir şekilde düşürme geliyor. Uzmanlar da doğru ve düzenli bir diyetle kolesterolün kontrol altına alınabileceğini belirtiyor. "Kolesterolü düşüren besinler nelerdir?" diye soranlar için Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Dyt. Tuba Kayan Tapan, kolesterolü ilaçsız düşürmenin doğal yollarını anlattı. İşte kolesterolü düşüren besinler... 

11-Omega-3 içeren gıdalar

1-Omega-3 içeren gıdalar 

Kalp-damar sisteminde damarın elastikiyetini artırarak aterosiklerozu önler. Elzem yağ asidi olan omega-3'ün en önemli kaynağı balıktır. Kötü kolesterolü düşürmek için haftada 2-3 kez balık tüketimi öneriliyor. Balık yağının içinde EPA ve DHA yağ asitleri bulunuyor. Besin takviyesi olarak alınacak balık yağlarının EPA ve DHA değerlerine mutlaka bakılmalı. Somon, uskumru, ton, sardalya, semizotu omega-3 yağ asidinden zengindirler.

22-Krill yağı

 

 

2-Krill yağı 

Krill isimli karidese benzeyen denizde yaşayan bir canlıdan elde edilen krill yağı, bir omega-3 biçimidir. Krill yağını omega-3'ten ayıran özelliği antioksidan etkisinin daha fazla olmasıdır.

36112460086b2442fb450d42f

Çünkü krill yağı astaxanthin içerir. Ayrıca omega-3 yağ asitleri krill yağında fosfolipit formundadır, dolayısıyla %98 oranında biyoyararlanımı bulunmaktadır. Kolesterolü düşürerek kalp sağlığını olumlu etkiler.

 

 

43-Kabak

3-Kabak 

İçindeki lif ve C vitamini kolesterol seviyelerini dengeleyebileceği için kalp sağlığında çok önemlidir.

 

 

54-Keten tohumu

4-Keten tohumu 

Doymamış yağ asitleri, potasyum, posa, E vitamini ve omega-3 içerir. Bu sayede kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkisi bulunmaktadır.

6611249eb86b2442fb450d47a

Her gün 1 tatlı kaşığı keten tohumu yoğurt, çorba gibi besinlerin içine katılarak tüketilebilir.

 

 

5-Soğan ve sarımsak

İçinde bulunan kükürtlü bileşikler, kolesterol seviyesini düşürür. Her gün 1 diş sarımsak tüketilmelidir.

 

 

86-Ceviz

6-Ceviz 

Folik asit ve E vitamini, demir, fosfor, çinko mineralleri, omega-3 yağ asidi açısından zengin bir kaynaktır. Ceviz, yüksek kolesterole karşı koruyucudur. Ayrıca omega-3 içerdiğinden kalp ve damar sistemini güçlendirir.

 

 

97-Yulaf, çavdar, tam buğday unu

7-Yulaf, çavdar, tam buğday unu 

Lif içeriğinin yüksek olması, ayrıca B ve E vitamini içermesi dolayısıyla kalp hastalıklarını önleyici özellikleri vardır. Ayrıca protein, kalsiyum, demir, çinko, bakır, magnezyum açısından zengindir. Yüksek lif içeriği hipertansiyonu ve kan yağlarını düşürdüğü için kalp-damar sistemini de olumlu yönde etkiler.

 

 

108-Yeşil çay

8-Yeşil çay 

İçindeki polifenoller antioksidan özelliği taşıdığından kalp hastalıklarının engellenmesinde etkilidir. Aterosiklerozu (damar sertliği) önler. Siyah çay ve kahve tüketimi yerine yeşil çay tüketimi termogenezisi (metabolik hızı) artırarak obezitesi olan kalp hastalarının zayıflamasına yardımcı olacaktır.

 

 

119-Kırmızı üzüm

9-Kırmızı üzüm 

İçerdiği resveratrol (antioksidan) sayesinde kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olur ve kalp hastalıklarında olumlu etkisi vardır. Her gün 7-8 adet çekirdekli kuru kırmızı üzümün tüketimi önerilir.

 

 

1210-Domates

10-Domates 

Antioksidan özelliği olan likopeni yüksek oranda içerdiği için yapılan araştırmalarda kalp hastalıkları oluşum riskini azalttığı görülmüştür. Özellikle domates, suyu, püresi ya da pişmiş domatesin likopen miktarı çok yüksektir.

 

 

1311-Probiyotik gıdalar

11-Probiyotik gıdalar 

Probiyotikler bağırsak florasını düzenleyerek bağışıklık sistemini olumlu yönde etkileyen canlı mikroorganizmalardır. Son yıllarda probiyotik alımının kandaki kolesterol düzeyine ve dolayısıyla kalp-damar hastalıkları üzerine olan yararlı etkilerini içeren çalışmalar mevcuttur.

146112511086b2442fb450d515

Özellikle probiyotik yogurt ya da kefir tüketimine dikkat edilmelidir. Günde 1 su bardağı kadar tüketilmesi kalp sağlığını korumak için oldukça etkindir.

 

 

15
12-Enginar

12-Enginar 

Lif oranının yüksek olması sebebiyle sindirime yardımcı olur ve tok hissettirir. Kabızlık gibi gastrointestinal sorunları önlemeye yardımcı olur ve kalsiyum gibi minerallerin emilimini de artırır.

Antioksidan bakımından zengin olması ve içerisinde özellikle bağışıklık fonksiyonunu bozan hasarlı hücreleri onarabilen polifenollerin yüksek olması sebebiyle bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar. Yüksek lif içeriği kolesterol seviyelerini olumlu etkiler

Link to comment
Share on other sites

  • Yanıtlar 0
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuya en fazla mesaj yazanlar

Popüler olduğu gün

Konuya en fazla mesaj yazanlar

Popüler olduğu gün

Sohbete katıl

Şimdi mesajını gönderebilir ve daha sonra kayıt olabilirsin. Bir hesabın varsa, hesabınla göndermek için şimdi oturum aç.

Misafir
Bu konuya yanıt ver...

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Önemli bilgi

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Gizlilik poliçesini inceleyebilirsiniz.